Pagina's

zondag 13 juli 2014

Familie vreugde

Jeetje wat ben ik moe van deze lange dag zeg! Mijn wekker stond al om half zeven, om die taarten af te maken en om half acht naar het werk te fietsen. Van acht tot vier uur is best wel pittig achter de kassa zeg. En dan snel naar huis racen omdat de mensen al kwamen om vier uur. Snel nog even douchen om een béétje fris voor de dag te komen. Het is altijd gezellig als de familie er is. Met de nichtjes en neefjes kan ik het supergoed vinden, en ik heb het gevoel dat ik bij hen (onbewust misschien) meer mezelf kan zijn dan bij anderen. Het is allemaal zo ongedwongen en zonder druk. We kennen elkaar gewoon als onszelf, en eigenlijk is dit precies hoe ik was als jonger kind. Met het buiten spelen bijvoorbeeld had ik geen enkele angst om mindere kanten van mezelf te laten zien. Sterker nog, ik was er nooit mee bezig. Het enige wat mij bezig hield, was wat ik op dat moment aan het doen was. In het moment leven is echt iets waar ik naar streef. Iets waar ik vroeger nooit bewust van was, maar nu misschien iets teveel. Het geeft zoveel vreugde dat ongedwongene. Bij mijn familie voel ik me altijd prettig. In ieder geval fijn dat ik zo'n basis heb. Dat andere komt nog wel.

Ik heb eventjes weer wat inkomsten die kunnen bijdragen aan mijn reis naar Taizé :) En misschien is het ook weer tijd om te gaan shoppen; ik heb zoveel cadeaubonnen gekregen! Dat ik voor het laatst gewinkeld heb is alweer een half jaar terug. Ik ben gewoon lekker zuinig aan het doen, en ik wil mijn ouders ook niet belasten door te vragen nieuwe kleren. Volgend jaar gaan we namelijk een verre reis maken naar Bali! Iets wat ik nooit verwacht had, maar nu kan het opeens. En mijn moeder wil maar niet loslaten hoe ze het nou rond heeft gekregen. Dus voor de zekerheid ga ik maar niet om teveel uitgaven vragen, want voor die reis wil ik best nog wel even in mijn oude kleren rondlopen. Maar met deze cadeaubonnen kan het niet anders dan een dagje Utrecht te doen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen